ExploreNature.reismee.nl

Jaahhh .. daar zijn we weer !!

Hier zitten we dan .. prinsheerlijk op een boerderij met pasgeboren kalfjes in het noordzuiden van Denemarken! Hoe leuk is dat?! Nadat we gisteren zijn uitgezwaaid (wat is afscheid nemen toch klote ...) zijn we op weg gegaan richting het noorden. We waren zelfs nog even kort te horen op 3fm (haha), wat we zelf niet eens meer helemaal hebben gehoord omdat we Duitsland al in waren. Door Denemarken waar het flink tekeer ging met regen en hagel. Heel even dacht ik ... what the fuck, waar zijn we aan begonnen? Maar toen -echt waar- reden we 'ons' dorpje binnen, de plek die we al op de kaart hadden uitgekozen om ons eerste nachtje door te brengen, en jawel ... daar scheen de zon! Koud is het wel. Of tenminste, ik heb het koud en Patrick vindt het 'wel wat fris'. We zitten hier op een boerderij van een Nederlands echtpaar (Rita & Hendrik). Zij zijn jaren terug hier naartoe vertrokken om te gaan boeren. Hebben ik weet niet hoeveel koeien (scharrel!!) en kalfjes. Kei-lief, ben al verliefd op eentje en heb Pat gevraagd om deze 6 maanden met ons mee te laten reizen, maar zoals Pat dan zegt: 'Nee Olg, kalfjes worden groot. Dus dat kan niet'. Helaas. Vanmorgen hebben we lekker gewandeld langs het strand. T'is dat je weet dat je in Denemarken zit, want je zou het landschap hier maar zo verwarren met Groningen of Friesland. Morgenochtend gaan we weer door, met de ferry naar Noorwegen! Yihaa... zin in!!

Nu dus op de ferry. Hadden geen internet, dus konden de tijden van de veerdienst niet uitzoeken. In het noorden van Denemarken bleek dat we de boot net gemist hadden, zouden alleen vannacht nog mee kunnen. Toen bleek er toch nog een alternatief te zijn, maar dan zouden we binnen 2 minuten aan boord moeten rijden. Knallen dus. Maar nou komt het ... het is verschrikkelijk ... Bink moesten we dus achterlaten in het ruim. De boel daar gaat keihard op slot, dus als we zinken (het kan!) dan krijgt hij dus niet eens een kans om zichzelf te redden. Wat een ellende. Ik uiteraard over de ruk, gelukkig is Pat wat kalmer (je kunt het ook emotieloos noemen...). Maar goed, net een kei-lieve dame ontmoet van de veerdienst-receptie (of zo). Zij sprak de magische woorden: 'But if you want to visit your dog, just come to me, I will give you the key to the deck'. Ik kan je zeggen ... de tranen sprongen me in de ogen J.

Varen nu dus naar Larvik. Rijden dan door richting Bergen en door naar Jotenheimen (natuurgebied), waar we een paar dagen de rugzak omgooien en gaan hiken. Hebben ws niet zoveel I-net mogelijkheden, maar doen ons best. Wij hopen dat alles goed gaat met jullie en vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen!!

Tot snel!

Opa

Gelezen en ervan genoten, succes, liefs en kusjes

oma

Wat leuk, wij genieten op afstand mee van jullie belevenissen, en natuurlijk vinden wij het niet leuk dat Bink in het ruim moest, maar ja, regels zijn helaas regels dikke kus van oma voor jullie beiden, en een stevige aai voor Bink.

carla & marcel

erg leuk zo'n reisverhaal,ga heerlijk op hike en geniet van de mooie omgeving gr

Rinske

Wow, net 2 dagen weg en nu al zoveel moois gezien. Dat belooft nog wat voor de rest van de tijd. Enjoy !!

Elles

euh jij zit er al over in dat je Bink achter moet laten in het ruim en dacht eerder nog dat je als je later kinderen hebt die wel achter kunt laten om af en toe een paar weken in het buitenland te gaan werken.... jaja logisch! Patrick de nuchtere van de 2, dan is het ernstig gesteld met je Olga!
Fijn te horen dat het begin van de reis goed verloopt, op een beetje regen na. We volgen jullie avonturen op de voet. Super zo'n reis, we zijn natuurlijk een beetje jaloers op jullie. Maar jullie kunnen nu voor ons de mooie plekjes ontdekken en dan weten wij waar we over 3 jaar heen moeten. Vreemd hoor, 6 maanden. Eigenlijk niet eens super land, maar als jullie terug komen is de kans aanwezig dat Dirk loopt en Teun echt aan het praten is. Dus dan lijkt het ineens heel lang.
Geniet van al het moois en van elkaar en van Bink als jullie weer veilig op vaste grond staan.

Liefs Elles, Tom en de kleine mannekes

Jacques

Super fijne reis gewenst! Nu is het al fijn jullie verhalen te lezen. Even wegdromen....

Liefs

ineke en arend

Fijn om te horen dat de reis al goed is verlopen.
Hopen snel ook wat foto's te zien, misschien ook een van olga met haar kalfje.
Patrick leek het een beetje op de boerderij van opa maar dan groter.
Bink zal wel niet geleden hebben op de ferry want hij zat natuurlijk voor hem doen op een veilige plek.
Geniet nog lekker van al het moois.

liefs ons

Sophia

Ik mis jullie!!! Super leuke verhalen weer Olg!!! Zit gewoon te lachten achter m'n laptop! :-) Fijn dat je Patje bij je hebt... anders was't allemaal wel heel emotioneel he... kalfes en Bink in het ruim van de boot... Hou vol! ;-)

Veel liefs en tot skype!!! XX

Bob

Had je toch dat kalfje mee moeten nemen. Dan had
Bink wat gezeldfschap gehad in het donkere, eenzame ruim. Had je later ook biologisch vlees gehad voor een paar jaar.

Maar serieus leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat en fijn dat jullie elkaar zo goed in balans weten te houden. Zul je waarschijnlijk nog vaker nodig hebben op dit avontuur want er zullen nog veel schattige of zielige diertjes op jullie pad komen denk ik.

Hier nog een leuk verhaal voor Olga:

Was hier op het nieuws dat er knaagdiertjes waren verwaarloosd omdat ze als dekmantel voor een wietkwekerij werden gebruikt. Beestjes zijn opgevangen in Veldhoven, maar moesten weg vanwege ruimtegebrek. Waren ze voor 17.00 uur niet weg dan werd het voer voor de slangen en roofvogels.

Je kunt natuurlijk wel raden dat wij er nu een hamster bij hebben. Beestje van een knaak in een duur hok met alles wat z'n hamsterhartje begeert. Hij laat zich als rechtgeaard nachtbeestje alleen nooit zien. Weet ook niet hoe oud ie is dus kan goed zijn dattie straks gestrekt ligt, maar dat zien we dan wel weer. Ben er zelfs mee op het nieuws geweest.

X-en en knuffels van ons vanuit het zonnige Bemmel.

Ray en Mai

Jullie eerste Ferry avontuur zit er dus alweer op...wat een spanningen allemaal zeg! Op naar de rest van de avontuurlijke reis...we zijn super benieuwd naar Jotenheimen! Liefs R en M