ExploreNature.reismee.nl

Regenachtig Krabi ...

Hallo!!

Daar zijn we weer, vanuit regenachtig (op momenten zelfs stormachig) Krabi. Afgelopen zondag zijn we met een binnenlandse vlucht aangekomen en zijn met een busje doorgereden naar Krabi-town. Vonden al vrij snel een erg leuk hostel waar we sindsdien verblijven. Het weer is echter zo slecht, dat we niet erg veel kunnen doen hier. Klimmen gaat niet met regen, zonnen op de vele bounty-eilanden is uiteraard ook niet mogelijk en culturele uitstapjes zijn ook net iets minder leuk als de regen met bakken uit de bewolkte hemel komt zetten. Waren een beetje uit gegaan van een flinke regenbui per dag, tijdens de regentijd. Iig niet constante regenval. Maar goed, het is wel 30 graden, dus je korte broek en hempie drogen snel weer, dat scheelt! Maar wat nu was even de vraag, aangezien we van alleen maar eten / drinken en wat lezen niet echt happy en behoorlijk onrustig worden.

We vertrekken daarom morgen naar het eiland Koh Lanta. Hier zit het Lanta Animal Welfare centre (LAW). Zij steriliseren en vaccineren zwerfhonden, vangen verwaarloosde en mishandelde honden op, hebben een adoptieprogramma en hebben in 2010 een kliniek geopend met dierenartsen in dienst. EN WIJ MOGEN ER VRIJWILLGERSWERK GAAN DOEN !!!!! Joehoe, fantastisch! We vertrekken dus morgenochtend vroeg met de bus richting Koh Lanta en kunnen ons dan in de middag melden. We blijven ongeveer een week en mogen als volunteers helpen met het schoonmaken van de hokken, eten bereiden, puppy's voeden, medicatie toedienen, wandelen, enz. Onder 1 voorwaarde van Patrick gaan we dit doen ... Ik mag geen hondje adopteren en meenemen naar NL...

Hopen natuurlijk dat het weer na volgende week iets beter zal zijn, zodat we toch nog wat kunnen klimmen en misschien zelfs wat zon op de bol krijgen. We zullen zien, eerst maar eens aan de slag! Leuk!

sophia

hahaha! Geweldig! XX

oma schrijft

Hallo lieverds, ja deze tijd is ook de natte moesson, maar wat leuk dat jullie vrijwilligers werk gaan doen, en vandaag 4 okt. is dierendag, dus wees maar heel lief voor de dieren, oma geeft patrick groot gelijk met zijn voorwaarde, ha, ha !!!! xxx opa en oma

Bob

Super dat jullie dat vrijwilligerswerk gaan doen. Kan goed zijn Patrick pluis er zelf eentje wil meesjoefelen als puppy 'm smekend en zacht jankend aankijkt met van die grote, waterige oogies.

Zie dat je 't droog houdt met die natte flamoesson daaro en tot snel!

Bobbel.

Maike

Goed bezig saampjes...ondanks de regen! Dikke knuffel aan de lieve honden!

Tam

Gaaf van dat vrijwilligerswerk zeg!

Donders, geniet ervan jongens (en neem anders voor mij een kleine Bink mee...;-)

ineke

Lijkt me super leuk dat werken met die honden.
Maar hou wel allebei je verstand er bij !!!! Denk aan Bink...Hoop dat jullie wat beter weer krijgen! x x

lot

ge-wel-dig!!! wat een topoplossing voor dat verrekte weer daaro! Bolletje Bolletje....je hart zal gaan smelten!
Die Patrick is ook niet van yesterday, maar ik stel voor: een niet al te grote hond, de ene week bij jullie, de andere bij ons!best te doen toch -;) xx

Naomi

Wat geweldig dat jullie daar vrijwillegers werk kunnen doen!! ;D
Weer een ervaring rijker!! :O :D
Heel veel succes daar tussen de pups en ben benieuwd of jullie met iets terug komen of niet!! xdd

xoxo
Naomi

elles

Heb je nog 1 maand om niet te hoeven werken, waarom????? Nee, sorry, flauw van mij, goed bezig daar!
Jammer dat het weer zo slecht is, vandaag hoorde ik op het nieuws van de overstromingen en toen moesten we gelijk aan jullie denken. Hoop dat jullie er weinig last van hebben. het gaat vast snel beter weer worden en dan kunnen jullie hopelijk nog lekker duiken, klimmen en rondreizen.
Ik ben deze week begonnen met de opleiding, hard werken en veel nadenken. Maar zinvol en een leuke nieuwe uitdaging.
Teun kan fietsen! en is weer grenzen aan het zoeken en is helemaal blij dat hij potverdrie kan zeggen als hij ontdeugend doet, heel grappig. Dirk zegt zijn eerste woordjes (mmmm, bah, papa, hoera) en klapt in zijn handen en zwaait. Gaat goed dus hier.