ExploreNature.reismee.nl

Bangkok!

Lieve mensen,

We hebben een heerlijke week in NL gehad. Veel vrienden en familie gezien, geknuffeld met baby Duuk en genoten van de onwijze gastvrijheid van Lot en Daan!

Na een (ik mag wel zeggen) verschrikkelijk emo-afscheid van onze Bink zijn we gisteren vertrokken naar Schiphol. Een eerste stuk gevlogen naar Amman in Jordanie, daar 8 uur rondgebanjerd tussen de taxfree producten en Starbucks koffie gedronken. Vannacht dan weer doorgevlogen naar Bangkok. Na 5 maanden zonder televisie was met name Pat blij met het ruime filmaanbod in het vliegtuig. Ik heb vooral (in de meest onmogelijke posities) geprobeerd wat te slapen. Vanmiddag dan eindelijk aangekomen in Bangkok. Op het vliegveld een taxi gepakt naar Khao San Road; de straat waar de goedkope hostels en questhouses te vinden zijn. Men had ons gewaarschuwd voor de drukte en het ' gepluk' van locals op straat, maar alles behalve dat ervaren. Zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Kathmandu (Nepal) gaat hier (tot nu toe) alles behoorlijk kalm en uiterst vriendelijk. Zoals ze hier zeggen:'Ya khit mak',oftewel ' Maak je niet druk, maar geniet van het leven'. Nadat we een geschikt hostelletje hadden gevonden, hebben we ons omgekleed, de rugzakken neergeploft en zijn we de straat eens doorgelopen. Vele standjes / kraampjes met de leukste t-shirts, heel veel eettentjes en terassen met het lokale Singha bier. Lekker gegeten, biertjes gedronken en gekeken naar de enorme regenval (zitten midden in het regenseizoen). We blijven twee dagen in Bangkok en vliegen dan zondag door naar Krabi (Zuid-Thailand). Het klimmen daar schijnt fantastisch te zijn, dus de gordels, al het ' ijzerwaren' en een 60 meter klimtouw zitten in onze rugzakken. We hebben een maand in Krabi e.o. om wat rond te trekken. Wat we verder nog gaan zien, beleven en ervaren merken we vanzelf. We hebben geen uitgestipt plan, maar dat hebben we de afgelopen 5 maanden ook niet gehad en dat geeft voor ons juist de charme van het reizen!

Tot ergens in de omgeving van Krabi!

Kus

Maike

Heerlijk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en alweer helemaal het reisgevoel op hebben gepakt ondanks de Hollandse week ontbreking. x Maike en Duuk

Tams

Super leuk!! Idd fijn dat jullie weer veilig geland zijn :-)!

Heerlijk dat Singha bier he?! Geniet van de drukte en de charme van Bangkok jongens! Daarna naar het mooie Krabi, enjoy!!

xx

oma schrijft

Geniet van alles wat er te zien en te ruiken en te kopen is, heel veel plezier met jullie laatste vakantie weken, fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen, was de reis vermoeiend, of viel dat wel mee???, veel plezier met jullie hobby, KLIMMEN, liefs en een dikke kus van opa en oma.

sophia

Klinkt allemaal weer super! Geniet maar lekker verder zou ik zeggen :-) Dikke kus

Rouke en Ingrid

Wat een afstand hebben jullie weer overbrugd. Fijn dat alles goed is gegaan!!!!
Geniet maar heerlijk van deze laatste weken, waarin jullie lekker kunnen klimmen, duiken, snorkelen, cultuur opsnuiven enz.
Wie van ons is nou niet jaloers:)!
Liefs van ons beiden.

Marchien

Ik moest even een schakel maken .... Bankok .. tuurlijk hahaha heel veel plezier!! Gr

Sophie + ....

Dag lieve mensen, heel veel plezier ook daar, en tot over een maand. Was erg leuk om jullie weer even te zien tussendoor.

Anouck

Hee Patrick en Olga,
heel veel plezier daar! Ik weet dat jullie het graag hoger opzoeken maar vergeet het niet lager ook op te zoeken... duiken dus!! En als je daar echt geen geld voor hebt, dan snorkelen. Je kunt op phi phi heel gemakkelijk een longboat charteren, met z;n tweeen of samen met een paar anderen voor niet te veel geld, waarschijnlijk gaat dat al wel voor 800 bath voor de boot, inclusief water en snorkel spul enzo. voor halve dag een uur of 4.Ik kan dit aanraden omdat je dan echt vroeg weg kunt naar phi phi leh. Hier is de film de beach opgenomen en het is er ook heel mooi maar niet tussen 9.00 en 14.00 uur want dan is het spits uur en liggen er heel veel boten, en als ik zeg veel...ook een aantal hele grote ferry's. Dus zorg dat je er voor die tijd bent of later op de dag en dan is het echt wel een paradijsje. Op zich zie je wel redelijk veel met snorkelen, zeker als je een beetje naar beneden duikt, maar scuba duiken is toch wel echt veel beter. Bij bida nok en bida nai is het heel mooi duiken. Bij Malong zie je eigenlijk altijd wel schildpadden en soms ook leoapard sharks en bij palong goede kans op black tip reefsharks en soms ook leopard. Bij de bida;s zit heel veel vis en vaak ook leoapard sharks maar dit zijn echt meer duiksites, die andere zijn ook goed om te snorkelen. Table coral wall is ook aardig goed. Hier moet je dus wel met zo'n schipper met bootje naartoe. Je kunt heel goed zelf lopend naar longbeach en daar snorkelen. Ga vroeg 7,8 uur en je hebt een goede kans op blacktips, pas op voor het boot verkeer. Je moet naar de rotsen zwemmen die je daar ziet dus een beetje van het strand weg zwemmen. De haaien zitten tussen het strand en aan de linker kant van deze rotsen gezien vanaf het strand. Vrij ondiep tussen de 2 en 7 meter. Goed kijken want ze zijn grijs en niet heel goed te zien. Bij monkey beach, niet die aan de ton sai kant maar aan loh dalum kant. Je kunt ook goed kayaken, snorkel spullen mee!!
Nog wat tips. Goede pizza bij Calamaro's, als je even geen pad thai wilt, maar ook goed Thais eten en goedkoop. Bij Tom yam ook goed thais eten en goedkoop, daar woonden wij boven. Je mag echt de massage niet missen, goedkoop en heel fijn!! Maar iedere straat zitten er heel veel dus kun je ook niet echt missen. Sun flower bar aan eind loh dalum beach, heel relaxed en mooie plek. Aan beide stranden zijn veel strandbarren, sommige met veel lawaai en muziek andere rustig. Goede koffie bij d's en bij de bakkers. Ik denk dat de band in de rolling stone bar nog niet speelt, maar zowel, dan gaan, tenminste als je nog van een beetje feest houdt, het is een rock band en ze doen verzoekjes, ook metal. Ze beginnen om ongeveer 10 uur. is echt grappig. In dojo's werkt Dan, bar is deels van hem, doe hem de groeten van mij. Hopelijk krijg je korting op bier.Wij werkten toen bij Harlequin divers, bestaat niet meer. Bij princess, Andy, Shae en kayla, daar gaat Michiel dus weer werken, doe ze ook de groeten als je er gaat duiken. Phi Phi is iets duurder dan de rest van Thailand maar voor 600, 700 bath moet je wel iets met een eigen badkamer kunnen krijgen, onderhandelen is altijd de moeite waard, zeker als je meer dagen blijft en het is nog net geen hoogseizoen, alhoewel ze dat misschien wel beweren. Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik zou toch zeker ook wel naar Phi Phi gaan, het is wel echt mooi. En een eiland heeft altijd zijn charme. Op het vieuwpoint heb je een mooi uitzicht. Heel veel plezier. Oh ja, de boot naar Phi Phi moet je niet meer dan 400 bath kosten, anders betaal je teveel. Je kunt beter een enkele reis halen want vanaf phi phi kun je het goedkoper regelen. Als je op het eiland komt moet je een milieutax betalen van ongeveer 20 bath, dit is geen scam. In Bangkok kun je ook leuke fietstochten doen. Followmebiketour.com is goed volgens Michiel.
Veel tips...

Bob

Ya khit mak dan maak. Ge zelf zo'n beetje hetzelfe doen.

Ja, shit maken!

Anita Sargentini

Hey olga, gaaf dat je in thailand zit. Hoe lang blijf je daar? Wij gaan eind van deze maand bijna 3 weken rondreizen in thailand..heel veel plezier!!!xxa Anita