ExploreNature.reismee.nl

Update ...

In korte tijd veel gezien en veel gedaan. We zijn in de Oostenrijkse Alpen! Vanuit Kopenhagen zijn we doorgestoken naar Rostock, Duitsland. We hebben wat nachtjes doorgebracht in kleine vestingsteden en genoten van de ‘goedkope' wijn. Via Berlijn richting Tsjechië gereden, waar we warm onthaald werden door de hoertjes langs de weg. In het Reuzengebergte hebben we wat gewandeld en geklommen en in het plaatsje Jetrichovice kwamen leuke kampherinneringen van Pat naar boven. Daarna Praag bezocht, wat een prachtige stad! Hier twee nachten gebleven, busje op de camping laten staan en met de tram richting binnenstad gegaan. Arme Bink moest gemuilkorfd in de tram. Is hij natuurlijk helemaal niet gewend, dus probeerde uit alle macht dat ding van z'n kop te trekken. Heeft zich er uiteindelijk maar aan overgegeven. Verder uiteraard genoten van de (goedkope) alcohol en ander heerlijks!

Vanuit Praag zijn we via Kutna Hora..., verder getrokken richting Oostenrijk. Met wat tussenstoppen zijn we uiteindelijk in Heiligenblut beland, vlakbij de Gross Glockner (hoogste berg van Oostenrijk). Wij wilden uiteraard naar de top van deze berg, maar deze kan alleen Alpine beklommen worden, dus met stijgijzers, ijspickels e.d. Het hele rijtje materiaal wat vereist wordt hebben we bij ons, m.u.v. de stijgijzers. Nu hopen we deze ergens te kunnen lenen / huren, zodat we alsnog de berg op kunnen. Laten we het hopen!! (Ik heb dit dus nog nooit gedaan, dus al helemaal hyper bij alleen het idee al! Kuik is rustiger wat voor ieders veiligheid natuurlijk beter is ...). Maar goed, we moeten wachten op beter weer, anders zien we helemaal niets op die hoogte. Op de top (bijna 4000 mtr) is het zo'n -8°. (Schijnt eindelijk de zon, zoeken we alsnog de kou op ...). Om te wachten op het betere weer en het regelen van materiaal zijn we even doorgestoken naar de Italiaanse Dolomieten, waar we een aantal hele mooie routes hebben geklommen. Super mooi daar, wel weer erg duur. Na een dag of drie weer teruggereden naar Oostenrijk, waar we op een campinkje aan de Afritzer-see staan. Als puber heb ik hier met mijn ouders en Tam gestaan en de herinneringen komen direct terug, erg leuk! We hebben ons kamp hier opgeslagen voor een dag of 3. Zijn vandaag de bergen in geweest om een mooie panorama tocht te lopen over de graat van de ene naar de andere bergtop, Super uitzicht ! Morgen willen het plaatsje Villach gaan bekijken. Genoeg te doen en te zien hier. Veel klim- en wandelmogelijkheden en gezellige stadjes. Ook het weer is fantastisch, wat erg fijn is. Hierna gaan we terug naar de Gross Glockner, kijken of het gaat lukken !! Spannend!

Tot een volgende keer!

Michel en irma

Geniet nog steeds mee. wacht nu al op de foto,s van het klimmen. gaat jullie zeker lukken.
Liefs van ons.

Tam

Woehahahaha...Afritz! Donders grappig, met onze vriendjes Alex en Michael uit Remscheid. Leuke herinneringen hebben we daar!
Maar weer een leuke verhaal en super foto's lieverds, ik geniet weer volop mee en ben (weer) mega jaloers..!!
xxx

Ruud & Tanja

Hello,

Leuk om weer wat van jullie te lezen !!!
En fijn om te horen dat jullie lekker aan genieten zijn.

Mooie fotos, gr De buurtjes

Bob

Ben gestopt met lezen bij 'hoertjes langs de weg'.

Piem werd hard en ben gaan rukken...

Ghi!

Maar ff zonder shockeren: Mooi verhaal weer en ga nu ff de foto's koekeloeren.

sophia

Dat ziet er allemaal nog steeds heel fijn uit! (vooral die blauwe luchten op de foto's!! ;-))

Blijf genieten en ons op de hoogte houden!

Dikke kus

Naomi

Heel veel succes met het beklimmen van de Gross Glockner!! Jullie hebben ondertussen wel veel ritjes gemaakt joh! dan zijn jullie nog in Tsjechië dan in een x in Oostenrijk, Italië en nou weer terug in Oostenrijk! haha nog heel veel succes!!
xoxo
Naomi

p.s. een dikke knuf aan bink!! ;)

Channa

Wat een vaart in overal waar jullie zijn geweest of nog heen gaan. Het klinkt nog altijd heerlijk!!
Geniet er nog even van.

Elles

Hey lieverds,

Tjonge wat gaan jullie toch hard, straks komen jullie moe terug van de vakantie net als wij. Ondertussen zijn we weer aan het werk en gaat alles z'n gangetje.
Ik geloof dat ik binnenkort ga stoppen met hyves, want het loopt continu vast, over naar facebook dus.
Verder valt er weinig te melden. Onze haan is dood, die werd ineens paars en had een virus waardoor hij geen adem meer kreeg.
Thanks voor jullie lieve kaartje en bloemzaadjes, die gaan zeker de tuin in.
Onze mannekes gaan steeds meer op elkaar lijken, niet alleen uiterlijk, maar ook in gedrag en geluid. Grappig, 2 boeven zijn het. Ondertussen zijn ze allebei blond geworden, met donkere ogen. Olga al overstag?

geniet lekker samen en hou ons op de hoogte.

Kus

reinier

nog veel plezier en groeten aan je pa en ma