ExploreNature.reismee.nl

Alpen !

Lieve mensen,

Hier zit ik dan te schrijven, op een bed. Een echt bed, met kussens en dekens. Net in bad geweest, een echt bad met warm water. De huid eens goed gescrubt (in een Turks badhuis zouden ze onder de indruk zijn van wat er allemaal aan dode huid los komt ...), morgenochtend is er een ontbijt beneden in het pension, maar het mooiste komt nog ... Pa en ma zijn hier! Vanmiddag hebben we elkaar ontmoet in Reutte (Oostenrijk). We hebben geborreld, gegeten en gekletst. Van hun hebben we deze overnachting gekregen. Heerlijk, wat een luxe. Morgen gaan we me z'n vieren (en Bink uiteraard) de bergen in en de omgeving bekijken. Het is leuk om de verhalen van thuis te horen, het nieuws en de roddels. Nu je elkaar weer live ziet, merk je pas hoe snel de tijd vliegt. Alsof we net een week weg zijn, maar inmiddels zijn we toch alweer zo'n twee en een halve maand onderweg. Ook fijn om ons vaste structuurtje en dagritme te delen en anderen te laten zien hoe we eigenlijk leven.

Vanuit het prachtige Stubaital (een aanrader voor een ieder die van groen, bergen, rust en gezelligheid houdt) zijn we doorgetrokken naar Otztal. In beide dalen ontzettend veel klimgebieden gezien en ontdekt. Het klimniveau stijgt met de dag, waardoor het plezier in de sport nog groter wordt. We merken dat het hoogseizoen is gestart en de schoolvakanties zijn begonnen. Het is drukker in de bergen, in de klimgebieden en in de steden. Wat over het algemeen jammer te noemen is, maar het voordeel ervan is dat er veel georganiseerd wordt; concerten, markten, outdoor-evenementen, noem maar op. We ontmoeten (nog steeds) erg leuke mensen die nieuwsgierig zijn naar ons avontuur en vragen stellen zodra ze ons busje zien. In onze beste Engels, Duits of Japans geven we hier antwoord op (ik zeg altijd maar, een beetje handen en voeten werk en vooral blijven glimlachen en iedereen verstaat iedereen!).

Vanuit Oostenrijk rijden we door naar Zwitserland. Ook hier gaan we uiteraard de bergen in, proberen we een paar mooie toppen te pakken en gaan we op zoek naar mooie klimgebieden. Naast het sportieve deel van de dag, vullen we onze avonden met het drinken van een wijntje, het braden van een stukje vlees, roken we soms een sigaartje (tja ..), spelen we een spelletje Kolonisten van Catan of Carcasonne en praten we met elkaar en medereizigers. Je kunt je voorstellen dat het vrij ontspannen leven is momenteel. Toch is het heus niet alleen maar rozegeur en maneschijn hoor, we hebben best wel eens iets uit te vechten met elkaar, het weer is niet altijd even zonnig en droog, Bink heeft z'n rottige buien en sommige activiteiten kunnen we doodgewoon niet doen vanwege hem. Maar los van die momenten zijn we vooral aan het genieten en beseffen we ons dat er veel meer is dan werkstress, overvolle agenda's, sociale verplichtingen en andere ‘moetjes'. Natuurlijk vervallen we straks weer in ons oude patroon en zullen we binnen de kortste keren weer gaan rennen en vliegen, maar ik hoop dat we dan soms nog iets van de rust van hier weten terug te halen.

Ik sluit maar gauw weer af om op deze minimaal 30 cm dikke matras heerlijk te gaan tukken! Patrick heeft weer wat prachtige foto's gemaakt die we ook zullen plaatsen zodat jullie een beeld krijgen van onze belevenissen tot nu toe! Geniet van de zomer in het gezellige Holland of elders, we horen en lezen graag jullie avonturen!

Kus!

sophia

Fijn hoor zo met paps en mams! Doe ze de groeten!! xx

Tom en Elles

Lekker hoor, 30 centimeter matras..... gaan daarop kindjes gemaakt worden (dit is Elles die dit tikt!!)
We denken dat we jullie weblog over een aantal jaar nog een keer willen nalezen als we zelf met de camper op pad gaan. Het leest alsof het allemaal prachtig is........

Veel plezier nog, ook in het zachte bed.

Hier gaat het allemaal goed. Dirk loopt al achter een wagentje aan, Teun zegt 3 woorden achter elkaar, Elles is geweldig (dit is weer Elles!!) en ik druk met het opknappen van onze camper.

Groet Tom en Elles

Ps. Check even jullie mail als dit kan, we hebben wat over oud en nieuw gemaild

Bud (Balleblubber) Balzak

Leuk dat julliede ouders van Olga daar hebben. Wat meer luxe zal idd wel een verademing ziijn. Ben hier druk bezig met de babykamer terwijl Poek op vakantie is.

Ga piccies ff checken!

x

marionelle

een echt bed, ik snap dat jullie daar wel behoefte aan hebben. de camper-huis is ook maar klein. en heel gezellig dat je ouders er zijn. wat gaat de tijd inderdaad snel, 2,5 maand....dat had ik het ook niet gegeven. voor je het weet zijn jullie weer aan het werk ;-). leuk om weer iets van jullie te lezen.

en zoals altijd....heel veel plezier nog en vecht niet te hard met elkaar !!

kus

Leonie

Hey daar globe trotters!
Wat gaaf dat jullie klimmen waar ik overheen ben gevlogen met de Ryanair haha!
Super leuk dat je ouders er zijn Olg, nog ff een nieuwtje uit Holland...... Paul is vader!!!!!!
Gisteren is Pleun geboren, alles is goed gegaan en ze is topfit. Genietze nog met alle ups en downs ( berg op en af klimmen) en tot over een paar maandjes!
Liefs

Elles

Hey luitjes, we begonnen ons al zorgen te maken er kwam zo lang geen nieuws van jullie. Maar ja als het leuk is, dan heb je geen zin om achter de computer te kruipen natuurlijk. Of houden de ouders van Olga jullie zo bezig? Genieten he, even wat bekenden en een warme douche?
Ik heb het idee dat jullie steeds meer genieten en in de relax modus komen, het gehaaste leven lijkt inderdaad naar de achtergrond te verdwijnen.....dat is ook de bedoeling natuurlijk. Hier zijn de zomerfeesten begonnen. Tom is gister met Arjan de stad in geweest en totaal weggeregend. Nu schijnt het zonnetje weer, maar ze voorspellen de rest van de week regen.
Gister zijn de kids naar de fotograaf geweest, oma Holsbeek wilde graag een foto met alle kleinkinderen, zijn erg mooi geworden, maar wat wil je met onze 2 schatjes op de foto.
Op het werk is het nu lekker rustig in de vakantie, dus wij zijn ook vrij relaxed nu.

Tot mails.

Dikke kus voor jullie allemaal