ExploreNature.reismee.nl

Holy Shit !

Holy Shit !

Weer terug in de koelere regionen, zo rond de 32 ° gemiddeld... ;-). Vanuit Tarifa hebben we de steden Sevilla en Cordoba bezocht. Prachtige plekken waar Europa en Afrika samenkomen. Een aantal must do's bekeken en geslenterd door kleine steegjes, waar de meest kleurrijke doeken uit de ramen wapperen en de lekkerste eetgeurtjes je tegemoet komen. Helaas hebben we de steden niet uitgebreid kunnen bezoeken, in verband met Bink. Het arme ding liep met z'n tong op z'n enkels door die steden te sjouwen, waardoor we besloten hebben een andere keer met z'n tweeën terug te komen (Sevilla is een goeie tip voor een stedentripje. Vanuit daar een autootje huren of met het OV naar de steden Granada en Cordoba en je ziet twee continenten in een paar dagen!). Via Madrid en Zaragoza zijn we naar Lecina in de Sierra de Guara gereden. Hier hebben we een paar dagen rondgehangen. Op een klein campinkje met de eerste supermarkt op zo'n uur rijden vandaan, waren we weer terug in de rust. Geen vals licht, geen dorps- of stadsgeluiden, sterrenhemels waar je u tegen zegt en prachtig natuurschoon. Wat Hollandse mensen ontmoet die een cursus canyoning aan het volgen waren daar, leuk om even te kletsen en ervaringen uit te wisselen. Bij ons vertrek kregen we van ‘onze buurman' een grote tas vol boodschappen mee voor de komende periode. Kei lief en erg bijzonder dat mensen zo mee leven. Hierna doorgereden naar Lourdes, het religieuze circus. Bizarre beelden; Blauwe karretjes met de meest zieke mensen er in, ladingen toeristen, evenveel geestelijken. Werkelijk rijen mensen die wat heilig water willen ‘tappen', of een kaarsje willen branden voor hun dierbaren. Daarnaast de talloze toeristenshopjes die dankbaar gebruik maken van deze heilige plek. Patrick heeft een filmpje gemaakt van dit Lourdes-avontuur, dus enjoy!

Vanuit Lourdes nog even terug naar Carcasonne geweest. Een maand geleden het concert van Iggy Pop daar bijgewoond, nu een ware Middeleeuwse markt binnen de stadsmuren met LARP-ers en oude ambachten zoals wapens smeden en manden vlechten. Daarnaast natuurlijk 'echte' ridders gezien. Op het binnenplein wijntjes gedronken en mosselen gegeten en wat leuke souvenirs gekocht.

Via Narbonne èn Plage richting Orpierre gereden. Een prachtig klimgebied in de Haute Alpes, met een klein klimcampinkje erbij. Goedkoop, praktisch en ... een zwembad! Wat een genot. Volledig bezweet en afgemat die rotsen uit komen, om vervolgens (oké, eerst even afspoelen) een duik in het zwembad te nemen. Geweldig! Pat heeft een heuse voorklimval van een paar meter gemaakt. Komt door mijn fantastische zekerwerk prachtig te hangen, zonder schrammetje of wondje (zelfs niet een klein beetje bloed), ik daarentegen vlieg zo'n meter de lucht in (hij is ietsje zwaarder hè ...) en knal vervolgens met volle vaart tegen de rotsen op; knieën open en blauw en pink en duim kapot... het is wat! Hier in het mooie Orpierre zitten we dus een klein weekje. Klimmen in de ochtend tot een uur of 10, gaan vervolgens siësta houden (zwemmen -ik-, eten, lezen -Pat-) en zo rond 3 uur weer de rotsen op. Je kunt tot een uurtje of 8 doorklimmen, in redelijke temperaturen. Je leest, een zwaar bestaan ... J.

Kus.

Bob

Genieten weer!

oma

Olga wow, wat doe je nou weer, is de klimpartij na het drinken van het water gebeurd???? dikke kus

Leonie

Haha prachtig filmpje! Wat een theater! Wel een heerlijke reis hebben jullie zeg, ik geniet een beetje mee! Sterkte met je knie en handen Olga!