ExploreNature.reismee.nl

Mont Blanc

Lieve mensen,

Het is alweer even geleden dat we iets van ons hebben laten horen. Na ons (klim)verblijf in Orpierre, zijn we opnieuw naar de Ecrins (Haute Alpes) geweest. Hier hebben we een dikke week doorgebracht in de volle zon, weer nieuwe routes ontdekt en een aantal meerdere touwlengtes geklommen. Prachtig weer, prachtig plekje, maar toch werd dit ruw onderbroken. De moeder van onze vriend Allard is plotseling overleden, waardoor we twee dagen later naar NL zijn vertrokken. Heftige dagen, wel een goed besluit. Het voelt goed om ook dit samen te mogen delen. Natuurlijk hebben we ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar mensen even te knuffelen en de prachtige buik van Maike te bewonderen. Toevallig konden we ook de verjaardag van oma (95!!!) meemaken en de slotavond van de Heideweek; muziek, vrienden en bier... Maar daarnaast was het ook heel erg druk, belachelijk veel regen (ik realiseer me heus wel dat we niet mogen klagen, aangezien jullie al maanden in deze zeik zitten, maar toch ..) en is het goed om na drie dagen weer verder te gaan. We hadden toch wel wat moeite met de drukte en vonden het lastig om uit onze eigen ‘reisflow' te zijn. Daarom dus ook maar weer snel de boel bijeen gepakt en teruggereden richting Frankrijk. Een eerste nachtje doorgebracht in Berdorf (nabij Luxemburg) waar je fantastisch kunt wandelen, klauteren en (rots)klimmen. Vonden een mooi plekje om vrij te staan, aan de rand van de bosrand, waar het dus weer echt stil was. Prettig! Vervolgens doorgetrokken naar het klimgebied Saffres, een half uurtje rijden van Dijon. Mooi gebied, overal ruimte om wild te kamperen (de dorpsbewoners vinden dit prima, komen regelmatig een praatje maken en vragen of we het naar onze zin hebben) en vele klimroutes. Ook het weer zat mee, veel zon en droog. Heerlijk.

Vanuit Saffres verder gereden naar Chamonix, aan de voet van de Mont Blanc. Een super leuk dorp, met teveel mooie buitensportzaken, vele terrasjes en eettentjes en omgeven door gletsjers en prachtige toppen. Het weer is hier wel volledig omgeslagen. Het regent, (meestal) zwaarbewolkt en behoorlijk fris. Zitten en lopen ineens weer in volle gore-tex outfits, met muts en handschoenen aan. (Daar gaat ons lang gespaarde bruine kleurtje ...). Voor Bink is het feest hier. Hij mag continu de bergen in, over ijs en sneeuw lopen, lange tochten maken en als kers op de taart is het dan ook nog koud en regenachtig. Wat wil een husky nog meer? We zullen hier nog wel even blijven hangen. Willen uiteraard op de top van de Mont Blanc staan, maar dit kan niet met Bink. Zullen op zoek moeten naar een soort van hondenpension waar hij een paar dagen mag blijven. Weten niet of dit allemaal gaat lukken en zo niet, hebben we weer wat op het verlanglijstje. Om even een idee te geven van de sferen waarin we ons momenteel begeven, zal ik een kort stuk van mijn dagboek overnemen:

'Vanuit Saffres richting Lyon, Geneve, naar Chamonix. De heuvels worden bergen en ineens is daar het Mont Blanc Massief. Behoorlijk indrukwekkend. Na 5 dagen wild kamperen staan we nu weer op een klein campinkje, te midden van andere wandelaars en bergbeklimmers. Net even alleen gewandeld met Bink en welke kant ik ook op kijk; alleen maar ijs, sneeuw, gletsjers en de mooiste toppen. Kan het dan toch niet droog houden. Voel me op zo'n moment zo klein en nietig en tegelijkertijd zo sterk en gelukkig. Kan me niet voorstellen om straks weer te moeten wonen en leven in het ‘platte' Holland. Ik hou echt van de bergen, de bergdorpen, de ruige natuur, de enorme sterrenhemels en de rust. Word er stil van en rustig en krijg op hetzelfde moment zoveel energie om weer zo'n top te halen, weer die rugzak om te hangen of een mooie route te klimmen. Wilde dat deze reis nooit zou stoppen, dat we eeuwig zo met z'n drietjes door kunnen leven. Wat ben ik blij dat we de keuze gemaakt hebben om dit te doen, samen!'

Liefs van ons.

Reacties

Reacties

elles

Ik heb vandaag weer bij ons over de dijk en de polder gereden; water, hei, koeien, ooievaars, uitzicht, boten en bomen vol noten en fruit; gaat toch niks boven ons eigen plekkie... ik hou van Holland!

Maike

Klinkt wederom heerlijk Patrick en Olga! Hoop dat jullie Mont Blanc avontuur snel concreet gaat worden!

Bob

Mooi verhaal weer.

Succes en doe voorzichtig daar boven op die berg.

carla

klinkt gewoon weer fantastisch,als je geen hondenpension tegenkomt dan hoor ik het wel, dan kom ik gewoon even 'n paar dagen jullie kant op!!!!!
en net als ellis schrijft, ook hier kun je in alle rust van de natuur genieten, maar nemen/krijgen we daar niet altijd de tijd door.
geniet er dus maar lekker van
groetjes vanaf hier.

sophia

kan alleen maar zeggen: MOOI!!! liefs

ineke en arend

Fantastisch om te lezen en te zien dat jullie weer helemaal in je reis/vakantie ding zitten. Hoop dat jullie iets goeds voor Bink kunnen vinden, en je naar de top kunt gaan. Doe voorzichtig maar geniet vooral heel veel. Mooie foto's!! Liefs x ons.

michel en irma

Fijn dat jullie "het ultieme gevoel" weer mogen voelen.
En van ons mogen jullie best naar een stekkie in de bergen kijken om je te vestigen, hebben wij weer een leuk vakantieadresje.
Geniet en hou dat gevoel vast!!!!
Lieve groetjes van ons.

Anouck

Prachtige verhalen en foto's!! Ik begrijp wat je bedoelt met rust. de 2de walstraat is daar niet echt het epicentrum van, maar ook wel weer heel leuk om in de stad te wonen. Ik mis wel mijn Schotland gevoel en dat iedere dag wandelen. Ik ga regelmatig in de polder lopen tussen de koeien en de paarden en geniet dan van het uitzicht, vorige week nog aan het strand gelegen met alleen maar koeien om me heen!! Jammer dat een mens ook nog moet werken. Tips over duiken: Ik denk toch echt koh phi phi, het duiken is daar echt heel mooi en je kunt er ook klimmen. Dan kun je daarna nog naar Krabi en railay beach, rustiger dan phi phi en in railay schijnt het mooi klimmen te zijn. Geen alpen maar rotsen en zee en warm!! Veel plezier nog daar. En laten we wat afspreken als jullie weer in nl zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!